قالب وبلاگ قالب وبلاگ
کنفرانس ???? گوگلی، روز دوم - وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ شنبه 90/3/7 توسط محمد

< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

خوب روز دوم کنفرانس Google I/O نیز برگزار شد. موضوعات اصلی روز دوم را در سه دسته می‌توان خلاصه نمود. با ما همراه باشید با مرور وقایع روز دوم کنفرانس گوگل در مجله پریانا.

مرورگر گوگل کروم

در ابتدا آماری از کاربران گوگل کروم منتشر شد. سال پیش حدود ?? میلیون نفر در دنیا از مرورگر کروم به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده می‌کردند، در حالی که امسال این عدد به مرز ??? میلیون رسیده است. یعنی در این یک سال مرورگر کروم بیش از ? برابر رشد کاربر داشته است. هم‌اکنون جدیدترین نسخه‌ی کروم ??.?.???.?? می‌باشد که لوگوی آن هم با کمی تغییر مواجه شده است. گوگل می‌گوید که در این یک سال بر روی رابط‌های کاربری کروم همچون: قابلیت تشخیص صدا برای جستجو (Speech)، قابلیت WebGL و المان‌ها و بخش‌های دو بعدی به شدت مشغول بوده است. هم‌اکنون و در جدیدترین نسخه‌ی کروم، عملکرد موتور جاوا ? برابر بیشتر از بهترین مرورگرهای دیگر است. همچنین توان عملیاتی GPU نیز خیلی بهتر شده است.

اما در مورد گوگل وب استور هم صحبت شد. در حال حاضر حدود ?? میلیون برنامه از طریق این فروشگاه بر روی مرورگرهای کروم نصب شده‌اند. همچنین این فروشگاه از ?? زبان دنیا پشتیبانی می‌کند (متاسفانه از زبان شیرین فارسی خبری نیست).

سیستم عامل کروم

دو سال از معرفی سیستم عامل کروم می‌گذرد. سیستم عاملی که در ابتدای کار خیلی‌ها ( مایکروسافت و …) آن را مسخره می‌کردند. اما کم‌کم زمان به‌نتیجه رسیدن این سیستم عامل نزدیک شده است. در حقیقت سیستم عامل کروم، یک سیستم عامل مبتنی بر وب می‌باشد که بیشتر برنامه‌های آن نیز تحت وب اجرا می‌شوند، البته بعضی از برنامه‌ها به صورت آفلاین هم اجرا خواهند شد؛ همچون: تقویم گوگل، گوگل داک ، جی‌میل و بعضی از بازی‌ها. توسعه‌دهندگان این سیستم عامل در این مدت با تلاش زیاد در حال تدارک برنامه‌های این سیستم عامل در زمینه‌های: بازی، کاربردی و سیستمی بوده‌اند.

همچنین قرارگیری بازی معروف پرنده‌های خشمگین در گوگل وب استور یکی از جذاب‌ترین خبرهای دیشب بود که بسیاری از حاضرین با شنیدن آن دست زدند و سوت! کشیدند. این نسخه از بازی همانند نسخه‌های قبلی نیست و از لوگوی کروم در جای‌جای این بازی استفاده شده است.

رونمایی از اولین کروم‌بوک‌ها

اولین نت‌بوک گوگل را به یاد دارید؟ cr-48 اولین نت‌بوکی بود که به سفارش گوگل ساخته شد. اما بالاخره نت‌بوک‌های اصلی گوگل هم با نام کروم‌بوک معرفی شدند. سامسونگ و ایسر به عنوان اولین شرکت‌هایی که با گوگل برای تولید کروم‌بوک همکاری می‌کنند، شناخته می‌شوند. در ادامه مشخصات هر یک از این نت‌بوک‌ها را بررسی می‌کنیم. در ضمن به یاد داشته باشید که گوگل هیچ برنامه‌ای برای استفاده از کروم بر روی تبلت‌ها ندارد.

Samsung Series 5 Chromebook

این نت‌بوک صفحه نمایشی به ابعاد ??.? اینچ دارد. نوع صفحه نمایش LED می‌باشد و رزولوشن آن ???×???? پیکسل است. پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای این دستگاه از نوع اینتل سری اتم است که فرکانس آن ?.?? گیگاهرتز می‌باشد (Intel Atom N570). حافظه‌ی رم نت‌بوک ? گیگابایت است و حافظه‌ی اصلی از نوع SSD و ?? گیگابایت می‌باشد. با توجه به این‌که ذخیره‌ی اطلاعات بر روی سرورها انجام می‌گیرد نیازی به حافظه‌ی بالاتری احساس نمی‌شود. کروم‌بوک سامسونگ بسیار سبک است و وزن آن ?.?? کیلوگرم می‌باشد. همچنین دوربین ? مگاپیکسلی برای ارتباط تصویری در این دستگاه در نظر گرفته شده است.

ضخامت کروم‌بوک سامسونگ تنها ? سانتی‌متر است و برای آن دو درگاه USB 2.0 و یک درگاه کارت‌خوان مهیا شده است. باتری در نظر گرفته شده از  نوع ? سلولی ست که می‌تواند تا ?.? ساعت انرژی فراهم آورد. طبق ادعای گوگل و با توجه به حافظه‌ی SSD، این دستگاه در کمتر از ?? ثانیه بارگذاری می‌شود. Samsung Series 5 Chromebook در دو مدل وای-فای و وای-فای به همراه ?G عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها به ترتیب ??? و ??? دلار است. این کروم‌بوک را می‌توانید در دو رنگ سفید و نوک‌مدادی خریداری کنید.

همچنین نسخه‌ی دسکتاپی کروم هم توسط برند سامسونگ رونمایی شد که البته اطلاعاتی زیادی در مورد آن بیان نشده.

Acer Chromebook

کروم‌بوک بعدی توسط شرکت ایسر ساخته شده است. این نت‌بوک ??.? اینچی است که نوع صفحه نمایش LED-backlit LCD می‌باشد و رزولوشن در نظر گرفته شده ???×???? پیکسل است. همانند کروم‌بوک سامسونگ این دستگاه نیز از رم ? گیگابایت، پردازنده‌ی Intel Atom N570 و ?? گیگابایت حافظه‌ی SSD بهره می‌برد. دوربین این دستگاه ?.? مگاپیکسل است. همچنین درگاه‌های این نت‌بوک دو عدد USB 2.0 و HDMI می‌باشد. وزن آن ?.?? کیلوگرم است و دو مدل وای-فای و وای-فای به همراه ?G دارد که قیمت مدل اول ??? دلار است و دومی هنوز مشخص نیست.

هر دوی این دستگاه‌ها تا ?? ژوئن وارد بازار کشورهای: امریکا، فرانسه، هلند، انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می‌شوند. گوگل تسهیلاتی را برای خرید این نت‌بوک‌ها برای دانش‌آموزان و اداره‌های دولتی در نظر گرفته است که می‌توانند به صورت قسطی و با ماهی ?? دلار این کروم‌بوک‌ها را تهیه کنند.

عکس‌های روز دوم این کنفرانس را می‌توانید در  ادامه مشاهده کنید.

همچنین می توانید اخبار روز اول این کنفرانس را از اینجا مشاهده کنید.



.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ