قالب وبلاگ قالب وبلاگ
اردیبهشت 90 - وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/2/14 توسط محمد
< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

معرفی

همه‌ی افرادی که در گوگل حساب کاربری دارند، با گوگل داک آشنایی دارند. این سرویس رایگان به کاربران این امکان را می‌دهد تا آفیس را در وب استفاده کنند. به تازگی این قابلیت برای دستگاه‌های آندرویدی تحت برنامه‌ی Docs مهیا شده است. این برنامه در دسته‌بندی Productivity قرار می‌گیرد.

قابلیت‌ها

  • مشاهده و ویرایش فایل‌های آفیس
  • مشاهده‌‌ی فایل‌های pdf
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری تمامی سندها
  • ذخیره شدن فایل به صورت لحظه‌ای
  • امکان تهیه‌ی سند با عکس گرفتن (OCR)
  • داشتن ویجت اختصاصی

نحوه‌ی استفاده

برای استفاده از این سرویس، کافی ست بعد از نصب آن بر روی گجت خود، وارد محیط برنامه شوید. دقت کنید باید به اینترنت متصل باشید تا برنامه اجرا شود. سپس در محیط برنامه با آیکون‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مواجه می‌شوید. در قسمت All items تمامی سندهایی که تا به حال در گوگل داک ذخیره کرده‌ا‌ید، نمایش داده می‌شوند. می‌توانید هرکدام از آن‌ها را نیز ویرایش کنید. همچنین برای تهیه‌ی یک سند جدید، کافی ست یا از نوار بالایی و یا با استفاده از بخش More سند دلخواه خود را درست کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین دستگاه ( موبایل یا تبلت) خود از یک سند عکس بگیرید و سپس به سرعت آن‌را به یک سند متنی در گوگل داک تبدیل کنید.

حداقل مشخصات برای اجرا

این برنامه نیاز به آندروید ?.? به بالا را دارد.

تجربه‌ی شخصی

این برنامه با تازگی در فروشگاه آندروید قرار گرفته است. محیط برنامه بسیار ساده است. با سرعت بالا می‌توانید فایل‌های آفیس خود را ویرایش و ذخیره کنید. قابلیت تهیه‌ی اسناد با دوربین خیلی عالی به نظر می‌رسد. درست است که این نرم‌افزار برای اجرا به آندروید ?.? به بالا نیاز دارد، اما با آندروید نسخه‌ی ?.? سازگاری بهتری دارد. به شخصه و در یک هفته استفاده از برنامه، باگی در آن مشاهده نکرده‌ام. رتبه‌ی این برنامه در آندروید مارکت ?.? از ? است. حجم این برنامه ?.? مگابایت است و جزء برنامه‌های رایگان به حساب می‌آید. می‌توانید این برنامه را از آندروید مارکت دریافت کنید. همچنین این برنامه در فروشگاه Bazaar و applanet قابل دریافت هستند.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/2/12 توسط محمد
< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

شرکت‌های مختلف تبلت‌های زیادی را روانه‌ی بازار کردند. اما اگر دقت کنید، اکثر این تبلت‌ها قالبی مانند تبلت آی‌پد دارند و در حقیقت

می‌توان گفت: تبلت‌هایی که اکنون در بازار هستند به نوعی کپی شده‌ی تبلت شرکت اپل هستند.

در گفت‌وگویی که چند روز پیش با مدیرعامل شرکت نوکیا برگزار شد، آقای ایلاپ در مورد بسیاری از مباحث صحبت کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بحث در مورد تبلت نوکیا بود. آقای ایلاپ می‌گوید: تبلت‌های زیادی در بازار وجود دارد، اما همگی آن‌ها برگرفته از یک تبلت موفق است ( مطمئنا منظور ایشان تبلت محبوب آی‌پد است). از گفته‌های آقای ایلاپ برمی‌آید که نوکیا در حال طراحی یک تبلت جدید، با ساختاری جدید و نو می‌باشد. آقای ایلاپ صریحا می‌گوید که ما برای سیستم عامل این تبلت با یک چالش مواجه هستیم. اولا هنوز نمی‌دانیم به سراغ ویندوز مایکروسافت ( ویندوز ?) برویم یا از داشته‌های خود (سیستم عامل MeeGo)  استفاده کنیم. دوم این که سیستم عاملی که به شدت در حال فراگیر شدن در تبلت‌ها می‌باشد، سیستم عامل آندروید است، به لحاظ قابلیت‌های اجرایی و مجانی بودن. بنابراین انتخاب سیستم عامل نیز امری بسیار مهم می‌باشد.

تا این‌جا اصلا معملوم نیست نوکیا به دنبال چه نوع تبلتی خواهد بود، چه ظاهری و چه نوع سیستم عامل. اما باید منتظر تبلتی با قابلیت‌های جدید، ظاهری نو و یک سیستم عامل خوب برای تبلت‌ باشیم.

شما چگونه فکر می‌کنید؟ آیا نوکیا می‌تواند تبلتی متفاوت طراحی و ارائه کند؟



< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

مقدمه

چند سالی ست که نسل ?ام شبکه های موبایل، موسوم به ?G در بسیاری از کشورهای جهان به بهره برداری رسیده است، اما هنوز در کشورمان این نسل مورد استفاده قرار نگرفته است. البته قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر این  خدمات توسط شرکت تامین تلکام در ایران اجرایی و سیم‌کارت‌های این اپراتور وارد بازار شوند. لازم است بدانیم که طبق پروانه‌ی اپراتور سوم، تامین تلکام به مدت دو سال به صورت انحصاری نسل سوم شبکه را در اختیار خواهد داشت و اپراتورهای دیگر هیچ حقی برای ارائه‌ی این خدمات ندارند. نگاهی کوتاه می‌اندازیم به ارائه‌ی شبکه‌ی ?G در ایران و حرف‌ و حدیث‌هایی که در این رابطه چند وقتی ست شکل گرفته است.

شبکه‌ی ?G در بسیاری از کشورها

اگر در جریان اخبار باشید، می‌دانید که بیشتر از یک سال است که شبکه‌ی ?G در بسیاری از کشورهای جهان از جمله: امریکا، چند کشور اروپایی، ژاپن، کره جنوبی، ارمنستان و افریقای جنوبی راه‌اندازی شده است. همان‌طور که می‌دانید ظرفیت انتقال اطلاعات در نسل چهارم حدود ?? برابر نسل سوم می‌باشد، یعنی به صورت تئوری سرعت انتقال اطلاعات تا ??? مگابیت بر ثانیه در این نسل می‌رسد.

تبلیغی که نشان دهنده تفاوت سرعت شبکه ?G و ?G است

انبوه داده‌ها در عصر کنونی

با توجه به دنیای ارتباطی که با آن مواجه هستیم، یکی دغدغه‌‌های بزرگ توسعه‌دهندگان تلفن همراه، موضوع انتقال اطلاعات در این حوزه می‌باشد. هر روز سرعت‌های بیشتری برای انتقال اطلاعات در نظر گرفته می‌شود و در ادامه بسترهای لازم برای این موضوع به وجود می‌آیند. پس همه به سوی انتقال بسیار سریع اطلاعات، خصوصا در اینترنت حرکت می‌کنند. کارشناسان معتقدند که نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه می‌تواند تا اندازه‌ای این نگرانی را در صنعت تلفن همراه کاهش دهد.

اقدام اپراتور همراه اول برای طرح آزمایشی شبکه نسل چهارم

چند روز پیش مدیرعامل اپراتور همراه اول جناب آقای وحید صدوقی در رابطه با اجرای آزمایشی نسل چهارم شبکه تلفن همراه در کشور خبر داد. البته این اولین باری نبود که ایشان در رابطه با این موضوع صحبت کرد، بلکه برای اولین بار سال پیش این موضوع را رسانه‌ای کرد. اما بشنوید از معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور که بعد از درج این خبر در رسانه‌ها، واکنش نشان داد و گفت: هیچ اپراتوری تا دو سال آینده مجاز نیست خدمات نسل چهارم را حتی به صورت آزمایشی در کشور ارائه کند. ایشان افزود: تا پایان دوره حفاظت اپراتور سوم هیچ اپراتوری نمی تواند حتی به صورت آزمایشی خدمات نسل سوم و چهارم موبایل را ارائه کند.

یک جمع‌بندی

?-       بیش از یک سال است که نسل چهارم در بسیاری از کشورها، حتی ارمنستان و یا افریقای جنوبی راه‌اندازی شده است. در کشور ما هنوز از نسل سوم خبری نیست و قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر این نسل جدید در کشور توسط شرکت تامین تلکام راه‌اندازی شود؛ البته اگر بنا به دلائل مختلف به تاخیر نخورد.

?-       بنا بر پروانه‌ی اپراتور سوم، تا دو سال آینده هیچ اپراتوری نمی‌تواند حتی به صورت آزمایشی! خدمات نسل سوم و یا چهارم را راه‌اندازی کند.

?-       با توجه به افزایش بسیار زیاد اطلاعات در عصر کنونی، نیاز به پهنای باند بالا در تمامی زمینه احساس می‌شود. از این رو، تلفن‌های همراه که امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین گجت‌ها محسوب می‌شوند؛ باید بتوانند با سرعت بالا اطلاعات را جابه‌جا کنند و برای این کار به بستر سازی مناسب نیاز است.

سوال؟

اگر ما بخواهیم تا دو سال آینده حتی به صورت آزمایشی از راه‌اندازی شبکه‌ی ?G عقب بمانیم، آن هم بخاطر قوانین و نه بخاطر نبود امکانات و تجهیزات لازم، آن‌گاه چطور می‌توان با دنیای فن‌آوری‌های جدید پیش برویم؟ چطور می‌توان به برنامه‌های توسعه کشور دست پیدا کنیم؟ چگونه می‌توان با پیشرفت‌های جدیدی که در سایه‌ی سرعت بالای انتقال اطلاعات صورت می‌گیرد، ماهم حرفی برای گفتن داشته باشیم؟

این سوال‌ها و بسیاری سوال‌های دیگر را باید مسولین این حوزه از خود داشته باشند. گاهی پیش می‌آید که ما توانایی و امکانات لازم برای فن‌آوری خاصی را نداشته باشیم و از آن فن‌آوری‌ها عقب بمانیم؛ ولی گاهی پیش  می‌آید که ما توانایی و امکانات لازم را برای پیشرفت‌های جدید داریم، اما قوانین دست‌وپا گیر و گاها سلیقه‌ای ممکن است ما را از فن‌آوری‌های جدید عقب نگه دارد.

اعتقاد وزیر ارتباطات

جالب است صحبت‌هایی را که اخیرا جناب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای رضا تقی‌پور در رابطه با ارائه‌ی شبکه‌ی ?G در ایران در گفت‌وگویی که با مهر انجام داده است، بشنوید. متن دقیق پیام از خبرگزاری مهر به شرح زیر است:

اما در این رابطه رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر ضرورتی برای ارائه نسل چهارم موبایل در کشور احساس نمی کند و معتقد است که تنها تفاوت نسل چهارم موبایل با شبکه نسل سوم در خدمات ارزش افزوده آن است به نحوی که خدمات نسل چهارم موبایل با پهنای باند بیش از ?? تا ??? مگابیت در ثانیه ارائه می شود.

وی گفت: برداشتمان این است که در شرایط فعلی کشور، هنوز چنین خدمات ارزش افزوده ای از نظر محتوایی تعریف نشده است. در ضمن ما باید یک دوره ای نسل سوم موبایل را تجربه کنیم تا خدمات ارزش افزوده آن فرهنگسازی شود و مردم از آن استفاده کنند. طبیعتا زمانی که این نیاز در جامعه به صورت مشخص احساس شود برای ارائه نسل چهارم موبایل در کشور هم اقدام خواهد شد. “

از قسمت اول متن برمی‌آید که اعتقاد آقای وزیر این است که نسل سوم و چهارم تفاوت زیادی با هم ندارند! و تنها تفاوت آن‌ها در پهنای باند است. اما از قسمت دوم متن برمی‌آید که در شرایط فعلی کشور، این خدمات مفهومی جدید دارد و ما ابتدا باید نسل سوم را تجربه و سپس به سمت نسل چهارم برویم تا فرهنگ استفاده از این فن‌آوری در کشور به وجود آید. اما دو سوال اساسی در این‌جا به وجود می‌آید:

?-      اول این‌که با توجه به وجود اینترنت پرسرعت و وایمکس در ایران و همچنین ارائه‌ی GPRS در هر دو اپراتور (با توجه به این‌که ایرانسل از همان ابتدای کار این خدمات ارزش افزوده را ارائه داد) آیا بازهم نیاز به تجربه وجود دارد؟ همچنین این خدمات حالت تعریف نشده دارد؟ (به اعتقاد شما که می‌گویید نسل سوم و چهارم فقط در زمینه پهنای باند با هم متفاوت هستند)

?-      به نظر شما ارائه نسل سوم که اکنون روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و در حال جایگزینی نسل جدید به جای ?G در سایر کشورها هستیم، آیا این کار یک موازی‌کاری به حساب نمی‌آید؟ آیا سرمایه‌های کشور از این لحاظ به هدر نمی‌روند؟

همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که تا دو سال هیچ اپراتوری حق ارائه‌ی نسل چهارم را نخواهد داشت. این یعنی باید ما همیشه (از این لحاظ) عقب بمانیم.

نظر شما چیست؟ آیا شما معتقد هستید که باید ابتدا نسل سوم را تجربه و سپس به سوی نسل چهارم برویم؟ آیا به فرهنگ‌سازی نیاز داریم و در این چند سال فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است؟



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/2/12 توسط محمد

به نظر می‌رسد که ایجاد و تماشای محتوای سه‌بعدی با استفاده از گوشی‌های موبایل، نوآوری و عرضه رقابت جدید در دنیای گوشی‌های همراه باشد. به تازگی دو شرکت LG و HTC نخستین گوشی‌های سه‌بعدی خود را تولید کرده‌اند، گوشی‌هایی که به زودی وارد بازار ایران هم خواهند شد، این گوشی‌ها HTC Evo 3D و LG Optimus 3D هستند.

این گوشی‌ها، هر دو، حدود ??? گرم وزن دارند و مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نمای دیجیتال و حس‌گر نوری هستند. از لحاظ ابعاد طولی و عرض و ضخامت هم این دو گوشی تفاوت معنی‌داری با هم ندارند.

این گوشی‌ها، هر دو، حدود ??? گرم وزن دارند و مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نمای دیجیتال و حس‌گر نوری هستند. از لحاظ ابعاد طولی و عرض و ضخامت هم این دو گوشی تفاوت معنی‌داری با هم ندارند.

در این نوشته این دو گوشی را با هم مقایسه خواهم کرد تا اگر احیانا خواستید مجهز به یک گوشی سه‌بعدی شوید، بتوانید انتخاب کنید. هر دوی این گوشی‌ها اندرویدی هستند، HTC اندروید ??? دارد و LG از اندروید ??? با قابلیت ارتقا به اندروید ??? بهره می‌برد.

فناوری سه‌بعدی در این دو گوشی چگونه کار می‌کند؟
خوشبختانه برای دیدن تصاویر سه‌بعدی در این دو گوشی نیازی به استفاده از عینک‌های «احمقانه» سه‌بعدی نیست!

هر دوی این گوشی‌های دو دوربین پشتی دارند که فرایند دید سه‌بعدی چشم‌های را تقلید می‌کنند. فاصله اندک این دو دوربین از هم، باعث ایجاد دو تصویر با زاویه دید اندک از هم و در نهایت تشکیل یک تصویر سه‌بعدی می‌شود.

هر دوی این گوشی‌ها روی صفحه نمایش خود از پوششی خاصی استفاده می‌کنند که با شکستن نور، دو تصویر متفاوت به چشم‌های راست و چپ کاربر می‌فرستند.

صفحه نمایش:
هم HTC Evo 3D و هم LG Optimus 3D صفحه نمایش ??? اینچی سه‌بعدی لمسی دارند. اما وضوح صفحه نمایش HTC بیشتر از LG است. (??? در ??? در برابر ??? در ???)

یک نکته مهم در اینجا این است که LG در حالت portrait نمی‌تواند به شما تصویر سه‌بعدی بدهد! به علاوه میزان روشنی صفحه نمایش HTC از LG بیشتر است.

گرچه این تفاوت وضوح در مورد فیلم‌هایی خانگی که خود با این گوشی‌های می‌گیرید، زیاد به چشم نمی‌آید، اما ظاهرا در  این مورد صفحه نمایش HTC جلوتر است.

البته باید توجه داشت که تنها فاکتور مسئول در کیفیت نمایش تصاویر و ویدئوها، وضوح صفحه نمایش نیست. بعضی از تست‌های ادعا می‌کنند که که هسته گرافیکی LG تصاویر سه‌بعدی را به صورت واضح‌تری نشان می‌دهد.

نکته مهم‌تر این است که LG با اینکه مثل HTC صفحه لمسی خازنی دارد، اما ویژگی چندلمسی ندارد.

دوربین:
هر دو این گوشی‌ها، دوربین‌های با وضوح پنج مگاپیکسل دارند، البته در نظر داشته باشید که این وضوح تنها در مورد تصاویر دو بعدی روتین است و در مورد تصاویر سه‌بعدی وضح عکس‌ها بیشتر از ? مگاپیکسل نیست.

در مورد ضبط ویدئو، هر دوی این گوشی‌ها می‌توانند به صورت سه‌بعدی با وضوح بالای ???p ، ویدئو ضبط کنند. در نظر داشته باشید که LG در هنگام ضبط تصاویر ویدئویی به صورت دو بعدی، حتی می‌تواند وضوح ????p هم داشته باشد، اما HTC در مورد ویدئوهای دوبعدی به همان ???p محدود است.

متأسفانه HTC حفاظی برای لنزهای دوربین‌هایش در نظر نگرفته که می‌تواند آنها را آسیب‌پذیر کند.

قدرت پردازش:
در حالی که HTC Evo 3D از پردازنده دو هسته‌ای ??? گیگاهرتزی بهره می‌برد، LG Optimus 3D پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی دارد.

میزان رم HTC ، دو برابر LG است، یک گیگ در برابر ??? مگابایت.

حافظه داخلی HTC بیشتر از یک گیگابایت نیست، در حالی که LG ،‌هشت گیگ حافظه داخلی دارد. البته به هر دوی این گوشی‌ها می‌شود، کارت حافظه میکرو SD اضافه کرد.

باطری:
هر دوی این غول‌ها باید باطری‌های خوبی داشته باشند ، باطری HTC به صورت قابل توجهی از باطری LG بهتر است. (???? mAh در برابر ???? mAh)

خروجی برای تلویزیون:
LG Optimus 3D، خروجی HDMI دارد، بنابراین اگر تلویزیون سه‌بعدی دارید ، می‌توانید به آسانی عکس‌ها و ویدئوهای سه‌بعدی‌تان را ببینید.

سخن پایانی:
اگر گوشی‌باز هستید و علاقه دارید هر سال یا هر چند ماه، گوشی خود را عوض کنید و بهترین گوشی بازار را تهیه کنید، گوشی بعدی شما چه خواهد بود؟

گلکسی اس ?؟ آی‌فون ?؟ یا HTC Evo 3D؟ شاید هم منتظر گوشی‌های جدید ویندوزی نوکیا خواهید ماند.

همه چیز به کاربری شما بستگی دارد. فاکتورهای مؤثر در انتخاب گوشی بسیار متنوع هستند و مطمئن باشید که هیچ گوشی‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که از هر نظر نسبت به گوشی‌های دیگر برتر باشد.

اما اگر تنها بر وجه فناوری سه‌بعدی انتخاب کنیم، با توجه به انتخاب‌های محدودی که داریم، فعلا HTC Evo 3D، انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر سری به ویکی‌پدیا بزنید و تاریخچه فیلم‌های سه‌بعدی و فناوری سه‌بعدی را بخوانید، می‌بینید که موج اخیر سه‌بعدی که با فیلم آواتار به اوج رسید، تنها موج سه‌بعدی دهه‌های اخیر نبوده است.

راستش با وجود اینکه شخصا خیلی علاقه دارم، سال جدید، سال سه‌بعدی برای من باشد و مثلا با یک دوربین سه‌بعدی یا مانیتور یا تی‌وی و سیستم پخش سه‌بعدی، به جمع کاربران سه‌بعدی بپیوندم، اما هنوز نشانه‌های روتین شدن و محبوبیت سه‌بعدی را نه‌تنها در ایران ، بلکه در دنیا هم نمی‌بینم. تعداد عناوین فیلم‌های سه‌بعدی که می‌شود تهیه کرد، بسیار کم است، طوری که آدم باید به فکر تهیه محتوای سه‌بعدی شخصی باشد تا بعد از تهیه نمایشگرهای سه‌بعدی سرخورده نشود. اما در این زمینه هم فعلا دوربین‌های عکاسی و گوشی‌های متنوعی وارد باز نشده‌اند. احتمالا اگر سامسونگ و خصوصا اپل به جمع سازندگان سه‌بعدی بپیوندند، همه چیز متحول شود.

اما فعلا شاید بهتر باشد یک سال دیگر صبر کرد! اما اگر در زمره کسانی هستید که دوست دارند در زمینه تجربه و به رخ کشیدن فناوری، اولین باشند، یکی از گوشی‌های HTC Evo 3D یا LG Optimus 3D را انتخاب کنید.

منابع: + و + و + و +

توجه: مطالب این پست با جمع‌بندی نوشته‌ها و اطلاعات منابع بالا نوشته شده‌اند، «یک پزشک»، شخصا امکان تست هیچ یکی از گوشی‌ها بالا را نداشته است!



Omniano The Band - نواختن پیانو ، فلوت ، گیتار ، درام با پاکت پی سی


آخرین ورژن این نرم افزار که بخش فلوت و درام به اون اضافه شده :
مدیا فایر
WVGA
QVGA
VGA
WQVGA


-------------------------------
راپیدشیر
WVGA
QVGA
VGA
WQVGA


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/2/12 توسط محمد



مشخصات تبلت اسپین:

OS: Android Froyo

CPU: 800 MHz+300MHz DSB

RAM: 256MB DDR ll

حافظه داخلی: 2گیگابایت
(قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت)

صفحه نمایش:2/7 اینچ واید (مولتی تاچ)

Wi-Fi

بلوتوث

اتصال سیم کارت از طریق External 3G

G-Sensor

LAN

اتصال فلش مموری از طریق USB 2.0

بلندگو و میکروفون
امکان اتصال حافظه خارجی
دوربین VGA و...

این هم پک آماده و کامل اسپین همراه با کیبورد و کیف چرمی:




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/2/6 توسط محمد

 

سلام بالاخره کل آموزشهای بخش پاکت پی سی را یک جا جمع کردم

 

سر فصل ها


راھنمای کار با پاکت پی سی ھا (ویژه ی مبتدی ھا) + مطالب مفید و آموزنده ی دیگر

اصطلاحات مهم مربوط به پاکت پی سی

تنظیمات مربوط به gprs و mms برای سیم کارت همراه اول (اپراتور اول)

تنظیمات مربوط به gprs و mms برای سیم کارت ایرانسل (اپراتوردوم)
 
 
 
لینک دانلود مستقیم                        http://up.iranblog.com/images/nl37c9ztjkk4ka9mhax2.zip


<      1   2   3   4   5      >
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ