قالب وبلاگ قالب وبلاگ
خرداد 90 - وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب سایت تخصصی ویندوز موبایل
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ جمعه 90/3/13 توسط محمد

< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

به تازگی درخواستی از سوی وکلای شرکت کره‌ای سامسونگ برای اپل ارسال شده است. سامسونگ از اپل برای بازدید از محصولاتی که در راه دارد، یعنی iPad 3 و iPhone 5، درخواست اجازه کرده و دلیل آن‌ را این‌گونه اعلام کرده است: “ما می‌خواهیم از این محصولات بازدید کرده و ارزیابی‌های لازمه را جهت جلوگیری از هرگونه شباهت بین محصولات آتی سامسونگ و اپل به عمل آوریم”.

این درخواست سامسونگ، همانطور که پیداست، درخواستی عجیب و نوآورانه می‌باشد و هنگامی جالب‌تر خواهد شد که طرف مقابل بازی، یعنی شرکت اپل، به آن پاسخ مثبت بدهد. از طرفی تفاوت جالبی بین این اقدام سامسونگ با درخواست‌های شرکت اپل وجود دارد. این تفاوت آن است که وکلای اپل، محصولات اعلام نشده و عرضه نشده را دریافت می‌کنند، در حالی که وکلای سامسونگ در این بین به دنبال محصولاتی هستند که حتی تایید هم نشده‌اند.

اگر به بازی Samsung vs. Apple علاقه‌مندید، می‌توانید مصاحبه Daw Jones Newswire با J.K. Shin، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ، را بخوانید که در آن آقای Shin، اشتباه اپل را در مورد کپی‌برداری سامسونگ اثبات می‌کند. وی همچنین می‌گوید: “سامسونگ از طراحی‌های مشابه بسیاری در طی سال اخیر استفاده کرده‌است و ادعای اپل، از نظر قانونی مشکل‌ساز نخواهد بود”.



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/3/7 توسط محمد
 

با توجه به برگزاری کنفرانس مایکروسافت (?? می ????)، انتظار می‌رود این غول نرم افزاری با دست پر به این مراسم آمده و ویندوزفون ? را دچار تغییرات و تحولات کند. مشتاقان این سیستم عامل، انتظار دارند تاریخ انتشار نسخه ?.? اعلام شود و همچنین از تمامی ویژگی‌های آن رونمایی شود.

و اما خبری خوش برای توسعه دهندگان این سیستم عامل:

سایت NeoWin بر اساس منابع مورد تایید خودش این خبر را تایید کرده است که در کنفرانس فردا، کیت توسعه (SDK) این سیستم عامل منتشر خواهد شد، البته احتمالا این انتشار منحصر به انگلستان و آمریکا خواهد بود. این ابزار هنوز در حالت Beta می‌باشد. همچنین بروزرسانی Mango، نسخه نهایی سیستم عامل برای عرضه به کاربر نخواهد بود، بلکه بصورت RTM ارائه می‌گردد و سپس آپدیت‌های دیگر بر روی آن، توسط ارائه دهندگان سرویس‌های مخابراتی و همچنین تولید کنندگان دستگاه‌ها، نصب خواهد شد. بر طبق گفته‌های NeoWin، نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز فون ?.? جهت ارائه به کاربر، سپتامبر سال جاری منتشر خواهد شد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/3/7 توسط محمد

< src="http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share" type="text/java">

خوب روز دوم کنفرانس Google I/O نیز برگزار شد. موضوعات اصلی روز دوم را در سه دسته می‌توان خلاصه نمود. با ما همراه باشید با مرور وقایع روز دوم کنفرانس گوگل در مجله پریانا.

مرورگر گوگل کروم

در ابتدا آماری از کاربران گوگل کروم منتشر شد. سال پیش حدود ?? میلیون نفر در دنیا از مرورگر کروم به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده می‌کردند، در حالی که امسال این عدد به مرز ??? میلیون رسیده است. یعنی در این یک سال مرورگر کروم بیش از ? برابر رشد کاربر داشته است. هم‌اکنون جدیدترین نسخه‌ی کروم ??.?.???.?? می‌باشد که لوگوی آن هم با کمی تغییر مواجه شده است. گوگل می‌گوید که در این یک سال بر روی رابط‌های کاربری کروم همچون: قابلیت تشخیص صدا برای جستجو (Speech)، قابلیت WebGL و المان‌ها و بخش‌های دو بعدی به شدت مشغول بوده است. هم‌اکنون و در جدیدترین نسخه‌ی کروم، عملکرد موتور جاوا ? برابر بیشتر از بهترین مرورگرهای دیگر است. همچنین توان عملیاتی GPU نیز خیلی بهتر شده است.

اما در مورد گوگل وب استور هم صحبت شد. در حال حاضر حدود ?? میلیون برنامه از طریق این فروشگاه بر روی مرورگرهای کروم نصب شده‌اند. همچنین این فروشگاه از ?? زبان دنیا پشتیبانی می‌کند (متاسفانه از زبان شیرین فارسی خبری نیست).

سیستم عامل کروم

دو سال از معرفی سیستم عامل کروم می‌گذرد. سیستم عاملی که در ابتدای کار خیلی‌ها ( مایکروسافت و …) آن را مسخره می‌کردند. اما کم‌کم زمان به‌نتیجه رسیدن این سیستم عامل نزدیک شده است. در حقیقت سیستم عامل کروم، یک سیستم عامل مبتنی بر وب می‌باشد که بیشتر برنامه‌های آن نیز تحت وب اجرا می‌شوند، البته بعضی از برنامه‌ها به صورت آفلاین هم اجرا خواهند شد؛ همچون: تقویم گوگل، گوگل داک ، جی‌میل و بعضی از بازی‌ها. توسعه‌دهندگان این سیستم عامل در این مدت با تلاش زیاد در حال تدارک برنامه‌های این سیستم عامل در زمینه‌های: بازی، کاربردی و سیستمی بوده‌اند.

همچنین قرارگیری بازی معروف پرنده‌های خشمگین در گوگل وب استور یکی از جذاب‌ترین خبرهای دیشب بود که بسیاری از حاضرین با شنیدن آن دست زدند و سوت! کشیدند. این نسخه از بازی همانند نسخه‌های قبلی نیست و از لوگوی کروم در جای‌جای این بازی استفاده شده است.

رونمایی از اولین کروم‌بوک‌ها

اولین نت‌بوک گوگل را به یاد دارید؟ cr-48 اولین نت‌بوکی بود که به سفارش گوگل ساخته شد. اما بالاخره نت‌بوک‌های اصلی گوگل هم با نام کروم‌بوک معرفی شدند. سامسونگ و ایسر به عنوان اولین شرکت‌هایی که با گوگل برای تولید کروم‌بوک همکاری می‌کنند، شناخته می‌شوند. در ادامه مشخصات هر یک از این نت‌بوک‌ها را بررسی می‌کنیم. در ضمن به یاد داشته باشید که گوگل هیچ برنامه‌ای برای استفاده از کروم بر روی تبلت‌ها ندارد.

Samsung Series 5 Chromebook

این نت‌بوک صفحه نمایشی به ابعاد ??.? اینچ دارد. نوع صفحه نمایش LED می‌باشد و رزولوشن آن ???×???? پیکسل است. پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای این دستگاه از نوع اینتل سری اتم است که فرکانس آن ?.?? گیگاهرتز می‌باشد (Intel Atom N570). حافظه‌ی رم نت‌بوک ? گیگابایت است و حافظه‌ی اصلی از نوع SSD و ?? گیگابایت می‌باشد. با توجه به این‌که ذخیره‌ی اطلاعات بر روی سرورها انجام می‌گیرد نیازی به حافظه‌ی بالاتری احساس نمی‌شود. کروم‌بوک سامسونگ بسیار سبک است و وزن آن ?.?? کیلوگرم می‌باشد. همچنین دوربین ? مگاپیکسلی برای ارتباط تصویری در این دستگاه در نظر گرفته شده است.

ضخامت کروم‌بوک سامسونگ تنها ? سانتی‌متر است و برای آن دو درگاه USB 2.0 و یک درگاه کارت‌خوان مهیا شده است. باتری در نظر گرفته شده از  نوع ? سلولی ست که می‌تواند تا ?.? ساعت انرژی فراهم آورد. طبق ادعای گوگل و با توجه به حافظه‌ی SSD، این دستگاه در کمتر از ?? ثانیه بارگذاری می‌شود. Samsung Series 5 Chromebook در دو مدل وای-فای و وای-فای به همراه ?G عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها به ترتیب ??? و ??? دلار است. این کروم‌بوک را می‌توانید در دو رنگ سفید و نوک‌مدادی خریداری کنید.

همچنین نسخه‌ی دسکتاپی کروم هم توسط برند سامسونگ رونمایی شد که البته اطلاعاتی زیادی در مورد آن بیان نشده.

Acer Chromebook

کروم‌بوک بعدی توسط شرکت ایسر ساخته شده است. این نت‌بوک ??.? اینچی است که نوع صفحه نمایش LED-backlit LCD می‌باشد و رزولوشن در نظر گرفته شده ???×???? پیکسل است. همانند کروم‌بوک سامسونگ این دستگاه نیز از رم ? گیگابایت، پردازنده‌ی Intel Atom N570 و ?? گیگابایت حافظه‌ی SSD بهره می‌برد. دوربین این دستگاه ?.? مگاپیکسل است. همچنین درگاه‌های این نت‌بوک دو عدد USB 2.0 و HDMI می‌باشد. وزن آن ?.?? کیلوگرم است و دو مدل وای-فای و وای-فای به همراه ?G دارد که قیمت مدل اول ??? دلار است و دومی هنوز مشخص نیست.

هر دوی این دستگاه‌ها تا ?? ژوئن وارد بازار کشورهای: امریکا، فرانسه، هلند، انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می‌شوند. گوگل تسهیلاتی را برای خرید این نت‌بوک‌ها برای دانش‌آموزان و اداره‌های دولتی در نظر گرفته است که می‌توانند به صورت قسطی و با ماهی ?? دلار این کروم‌بوک‌ها را تهیه کنند.

عکس‌های روز دوم این کنفرانس را می‌توانید در  ادامه مشاهده کنید.

همچنین می توانید اخبار روز اول این کنفرانس را از اینجا مشاهده کنید.



به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،تحلیلگر ارشد IDC اعتقاد دارد که فروش تلفن های همراه هوشمند در سال ???? بالغ بر ??? میلیون عدد خواهد بود که این آمار در مقایسه با فروش ??? میلیونی در سال ???? افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

به هر حال بازار تلفن های همراه هوشمند دارای رشد ? برابری نسبت به تلفن های همراه معمولی است که پیش بینی میشود در سال ???? درصد مشارکت تلفن های همراه هوشمند به بیش از ???? درصد برسد.

در انتهای سال گذشته میلادی ،اندروید خود را به مکان دوم سکوی پرفروشترین ها رسانید و انتظار می‌رود که در سال ???? با توجه به افزایش شرکتهای تولید کننده تلفن های همراه اندرویدی تاج افتخار را بر سر نهاده و بر سکوی اول تکیه بزند.

idc

کوین رستیو  در این مورد می گوید:”اگر چه در سنوات گذشته ،همیشه نوکیا و سیمبیان در حال از دست دادن بازار تلفن های همراه هوشمند بودند به نظر میرسد با اتحاد با مایکروسافت بر سر بستر وینفون که مایکروسافت نیز در حال از دست دادن آن بود این بستر تلفن های همراه هوشمند نیز بتواند خود را به سکوی دوم این رقابت تنگاتنگ برساند و سیمبیان نیز از دور خارج میشود و اگر هم رمقی برای نفس کشیدن داشته باشد در مکان آخر جاخوش خواهد کرد”.

البته طبق پیش بینی‌های IDC ،بستر آیفون و Ios در مکان سوم قرار گرفته و بستر HP’s webOS نیز در مکان چهارم قرار بگیرد.

رستیو ادامه میدهد که :”به طور کلی رشد بازار تلفن های همراه هوشمند در سال ???? بسیار خوب و عالی بود که البته این بازار از سال ???? دارای رقابت نفس گیری در بین شرکتهای تولید کننده بود و انتظار میرود کاربرانی که به هوشمند بودن تلفن همراه خود اهمیتی نمی دادند با تنوع در بین مدلهای تولید شده آنها نیز به سمت این بازار بیایند و به همین دلیل سال ???? سال بسیار خوبی برای این بازار خواهد بود”.



فارنت:تنها کافی بود در کنفرانس سالانه توسعه گوگل در حین صحبت‌های مدیر ارشد گوگل گوندترا ،یک سری اسلاید در پشت سر او به نمایش دربیاید تا به یکباره حاضرین شروع به زدن کف بلند و صاعقه واری  بکنند.

بله دیگر هر چقدر هم که خنگ باشید ! دیگر فهمیده‌اید گوگل قصد داشت با نمایش اسلایدی که روبوت اندرویدی را در حال خوردن یک سیب نشان می‌داد قصد دارد تا هم موفقیت رو بفرونی اندروید و تهدید بلقوه  او برای اپل را یاداوری کند و هم اینکه استیو جابز و شرکت متبوعش را به چالش و کرکره خوانی بکشاند.

Google-IO-2011-Vic-Gundotra-shows-anti-Apple-slide

این شرکت پس از اینکه پیغام خود را به صورت غیر مستقیم به شرکت اپل رساند شروع به انعکاس آمار از رشد حیرت انگیز اندروید در مدت زمانی بیش از دو سال و نیم کرد.

-تاکنون در حدود ??? میلیون دستگاه اندرویدی فعال شده‌اند.

-هر روز در حدود ??? هزار دستگاه اندرویدی فعال می‌شود.

-??? هزار برنامه رایگان و پولی در فروشگاه اندروید مارکت قرار دارد.

-??? میلیارد برنامه تاکنون از فروشگاه اندروید مارکت دانلود و نصب شده است.

Google-IO-2011-100-million-Android-activations-slide

اولین دستگاه اندرویدی در حدود ? سال پیش عرضه شد و تاکنون در حدود ? نسخه مختلف سیستم عامل اندروید ارائه شده است و طبق آخرین آمار در حدود ??? دستگاه اندرویدی در جهان تولید شده است.

حالا باید منتظر کنفرانس سالانه اپل یا رویدادی مشابه آن باشیم تا ببینیم که اپل جوابی به این حاشیه سازی می‌دهد یا خیر!



به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Unwiredview ،بر اساس تازه ترین تحقیقات پژوهشگران آلمانی در حدود ???? درصد دستگاه های اندرویدی در خطر سرقت هویت و جعل آن هستند.

یک آسیب پذیری مهم در سیستم عامل اندروید به  هکرها اجازه می‌دهد تا اطلاعات شخصی کاربران همانند اطلاعات تقویم ،مخاطبین و سایر داده های مهم در سرورهای گوگل را سرقت کنند ومقصر اصلی در این آسیب پذیری بحرانی هم اجرای نامناسب پروتکل احراز هویت کاربر به عنوان یک کلاینت لوگین است و این آسیب پذیری در تمامی نسخه های ????? و قبل تر از آن نیز وجود دارد.

authToken_masked

زمانی که کاربر برای استفاده از سرویسهای گوگل اقدام به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌کند ،تصدیق درست بودن رمز به کلر تکست فرستاده می‌شود ولی اشکال در همینجا سبب می‌شود که مهاجمان بتوانند با نفوذ به کلر تکست رمز های عبور که تا ?? روز در آنجا نگهداری می‌شود را بازیابی و سرقت کنند.

در ضمن این آسیب پذیری در مناطقی که به صورت اشتراکی از شبکه‌های بیسیم یا همان وا-فای استفاده می‌شود  و دارای کد گذاری‌های امنیتی نیز نیستند خود را بشتر نمایان می‌کند .

در ضمن محققان آلمانی برای این مشکل راه حل‌هایی همچون رمز گذاری ترافیک شبکه در سرویس کلاینت لوگین و کوتاه تر شدن زمان معتبر شناخته شدن رمز عبور در کلرتکست که ?? روز است را پیشنهاد کرده‌اند.

شرکت گوگل اعلام کرده است که به زودی یک بروز رسانی را برای حل این مشکل ارائه خواهد کرد.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/3/1 توسط محمد

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اپل اینسایدر،با فروش ??? میلیون عددی آیفون ? در روز اول عرضه ،شرکت اپل توانست رکورد فروش افتتاحیه یک دستگاه پرتابل بازی را بشکند.

در مقام مقایسه ،دستگاه پرتابل پلی استیشن شرکت سونی تنها موفق به فروش ??? هزار عددی در نخستین روز عرضه شده بود و نینتندو DS نیز تنها موفق به فروش ??? هزار عدد در نخستین روز عرضه خود شده است.

در ضمن فروشگاه نرم افزاری اپل یا همان اپ استور نیز عنوان محبوبترین فروشگاه نرم افزاری Most Popular Application Marketplace  و پردانلودترین فروشگاه بازی ویدیویی را بر اساس آمار سپتامبر ???? با حدود ??? میلیارد دانلود با تعداد برنامه ???,??? را به خود اختصاص داده است.

iphone-4-guinness

در ماه سپتامبر ???? فروشگاه اپ استور در حدود ?????? بازی را در خود جای داده بود که بدون رقیب بوده و فروشگاه‌های مشابه مانند استیم برای رایانه‌های شخصی در حدود ???? عنوان ، شبکه لایو مایکروسافت ???? عنوان و شبکه PSN  شرکت سونی نیز تنها ??? عنوان را در خود جای داده است.

“گاز دیواز” ادیتوربخش بازی رکوردهای جهانی گینس در این مورد گفت:”با عرضه آیفون نه تنها صنعت تلفن همراه متحول شد بلکه به دنیال خود دنیای بازی‌های ویدیویی را نیز متحول کرد”.

اودر ادامه سنگ تمام برای اپل گذاشته و ادامه داده است:”با یک فروشگاه نرم افزاری بدون انتها برای دستگاه‌های خود ،اپل یک فضای جدید و خلاقانه را در بازی های عامه پسند که به معنای واقعی کلمه سرگرمی را برای کاربر به ارمغان می آورد را به وجود آورده است”.

گفتنی است که شرکت اپل چندی پیش دو مهره کلیدی شرکت‌های بازی سازی نینتندو و اکتیویژن را جذب شرکت خود کرد.



   1   2      >
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ